2013/02/26

Intervju med mig själv


Hade ingen riktig inspiration för dagens/kvällens blogginlägg. Men så hade Malou varit lika lat och bara slängt in en lista. Jag tog den, men utvecklade den lite. Så det blev mer som en intervju med mig själv. Så ni kan lära känna mig lite bättre. Malou har för övrigt tagit bilden här på mig och Silvia :)

1. Var är din mobiltelefon?

I jackfickan faktiskt. Sen min kära iPhone svek mig så känns inte telefonen lika viktig. Min rosa Samsung android skit är inget annat än skräp.

1,5. Din iPhone svek dig?

Nej, okej, jag ljög. Jag svek min iPhone. Sa upp mitt abonnemang och skulle under uppsägningstiden beställa en sån där kod hos 3 så operatörslåset försvann, men glömde liksom lite bort det och vips hade tre månader gått och vips så har jag Telenor och det kan jag alltså inte använda i min iPhone eftersom jag fortfarande inte har tagit mig till en 3-butik... Men jag tror det är nyttigt!

2. Var är din andra hälft?

Du, det undrar fan jag med! Be honom ringa mig om du ser honom!

2,5. Du har inte heller sett honom, för han finns inte, eller hur?

Nej. Nej. Det har jag inte. Ingen pojvkän, karl, man, andra hälft eller bättre hälft. Men kanske räknas Silvia eftersom ingen partner finns. Hon bor ju ändå med mig liksom. Hon ligger bredvid mig i soffan och snarkar.

3. Ditt hår?

Färgades i en härlig röd ton i torsdags natt och är nytvättat och blött.


4. Ditt humör?

Kul att du frågar. Nu är det bra. Men vilken jävla skitdag det har varit rent ut sagt. En helvetesdag på jobbet, som började med att jag försov mig. Men, eftersom jag bestämt att det här är mitt "happy year" så lyckades jag efter att ha diskat (jo det är min terapi), lagat mat för hela veckan (ja jag lagar en rätt i ganska stor skala på måndagen och äter sen samma hela veckan, problem med det?) och tagit ett bad (hos grannen) vända mitt humör och nu känner jag mig rätt lugn.


5. Din kvällsplan?

Oj då, ja, nu svarade jag ju i princip på hela den frågan här i frågan innan. Men det som är kvar av kvällen kommer tyvärr bara vara sömn. Min kvällsplan borde ha varit Top Cats releasefest på OBaren, men min nya grej verkar vara att glömma bort olika events. Förra veckan glömde jag Grammisgalan. Satt på min stol på jobbet vid 18 när en kollega går förbi och säger "Elaine, ska inte du vara på Grammis?" Ehm ja. 


6. Det bästa du vet?

Att skratta riktigt gott med goda vänner. Det är fint. Eller att "bara vara" med någon. Ni vet vad jag menar. Hoppas jag. Annars förklarar jag gärna närmare. Lämna en kommentar :p


7. Din dröm i natt?

Har drömt väldigt konstiga saker på senaste, men just i natt kan jag så klart inte minnas vad jag drömde. Jag drömde att Danny Saucedo sjöng "Öppna din dörr" på mitt bröllop i förra veckan. Det var ganska mysigt. Förmodligen väldigt speglat av att jag skulle på bröllop.


7,5. Vem gifte du dig med i drömmen?

Pass. Det var ingen rolig som typ kungen. Så vi låter det vara osagt. Man ska inte jinxa ;) För övrigt, det här var en lite rolig beskrivning - Jinxa = Den något märkliga tron att man kan påverka framtida händelser genom att t ex prata, spekulera om dem eller förbereda dem för mycket

8. Ditt livsmål?

Måste man ha ett sånt? Det låter så stort. Dom som känner mig vet lite att jag är ganska bra på att bara ta dagen som den kommer. Och nu vet ni andra också det. Har man inget mål så strävar man inte heller efter något mål. Så jag måste skaffa ett. Så mitt liv kan få en mening ;)

9. Rummet du är i?

Mitt vardagsrum/sovrum, bor i en etta så vardagsrum och sovrum är liksom samma. Det är ett ganska rosa rum. Jag gillar ju rosa. Just nu är det också ganska stökigt. Förlåt mamma. Men det är iaf inte lika stökigt som köket! Som iaf nu inte har något diskberg kvar efter att mitt dåliga humör gick loss på det. Det är ganska praktiskt att vilja diska när man är arg. Om man är arg ofta. Det är jag inte.

10. Din hobby?

Radio. Nå ja, det är ju även mitt jobb förstås. Men musik. Alltså lyssna på musik och läsa skvaller om alla artister. Annars har jag bara en hobby; att dricka vin.


10,5. Vilka vin föredras?

Skojar du nu? Jag dricker allt. Rött, rosé eller vitt. Eller mousserande. Chablis, amarone, zinfandel, sauvignon, chardonnay och allt sånt trams struntar jag i ;) Så länge det smakar vin så går det ner.

11. Din skräck?

Ensamhet. Det skrämmer mig så hemskt. Trånga utrymmen också. Har lite lätt klaustrofobi. 


12. Var vill du vara om sex år?

Jag vill vara i år 2019 som en lite äldre och lite visare person med en hel del mer livserfarenhet.
 
13. Var var du igår kväll?

Det var söndag. Det var dagen efter bröllopsfest. Jag var hemma på soffan där jag låg som ett kolli och kollade Melodifestivalen på SVT play. Mer spännande än så är inte mitt liv. Vill ni läsa om någon som har ett spännande liv även på en söndag, så läs Kissies blogg vettja!


14. Var är du inte?

Jag antar att frågan ska vara "vart är du inte?" den som skrivit listan är kanske lite dålig på grammatik. Men hur som så är det en märklig fråga. Jättekonstig fråga. Jag kan omöjligt rabbla alla ställen jag inte är på. Jag kan inte ens alla länder i Europa. Hur ska jag kunna nämna alla ställen i VÄRLDEN jag inte är på. Skärp er. (Jag kan efter lite googling ha haft fel ang grammatiken här: ”Var” är befintlighet och ”vart” är riktning. Var bor du? Vart flyttade du? Hoppas det gjorde någon klokare.

15. En sak du önskar dig?

Kärlek och respekt. En som vet hur man gör när ljuset är släkt.

15,5. EN sak var det faktiskt...

Ja, okej. Jag önskar mig lite mer jävlar anamma. (Tydligen ska det vara djävlar anamma...) 

16. Var växte du upp?
Frågan jag hatar. Jag har liksom inte som alla andra ett kort svar på den frågan. Därför får jag nog ge den här frågan, eller ja svaret på den, ett helt eget inlägg istället någon gång. MEN, för att göra en lång historia kort; den största delen av min uppväxt spenderade jag i Helsingborg, Sundets pärla!

17. Det senaste du gjorde?

Svarade på fråga 16... förutom det så la jag ut min favorit från årets Melodifestival på Facebook. Som status. Så att ALLA kunde se vilken min favorit är. Lugn, fiskar inte röster till den, den gick inte vidare.
Här är den Amanda Fondell – Dumb

18. Dina kläder?
Just nu? Haha... Min rosa OnePiece. Inget annat. 

19. Din tv?
En vit pärla. Den hänger på väggen. Den är lagom stor och den fyller sin funktion. Men det jag är mest nöjd med är att den är vit. 

20. Ditt/dina husdjur?
Silvia. Silly Dog. Karen. Katten. Allt det här är samma hund. En hund med många namn. Kärt barn har ju många namn sägs det ju. Men i passet hennes så står det Silvia. Har haft en del andra roliga husdjur genom åren. Bland annat den stackar kaninen Ninni och katten Smulan som åt upp mitt andra husdjur kanariefågeln Andreas. Som senare en pojkvän till mig hette. Det tyckte jag var lite humor. Jag tyckte det namnet var så himla fint när jag var liten. Där av att jag döpte fågeln till det. 

21. Din dator?
Är ganska så sliten för tillfället. Det är en Mac dock, så den överlever nog ett tag till ;) Eller blir som ny efter lite underhåll.

22. Din bästa ägodel?
Det är nog lilla vovven ändå. Om hon räknas som en ägodel? Jag är ju faktiskt hennes ägare, det har jag papper på, så då måste hon vara en ägodel. För allt annat är ju faktiskt bara materiella ting. Som går att ersätta eller leva utan.

23. Saknar någon?
Ja. 

24. Din bil?
Rolig historia. Jag hade en gång en bil. En fin, svart, Volvo S70 T5 som jag fick av min pappa efter att han sköt mig i benet en gång på landet (true story!). Känner att även detta blev en "tease" för ett senare blogginlägg.

Tack för pratstunden!

Inga kommentarer: