2014/01/09

Årsresumé 2013

Vi börjar som vanligt på nyårafton förra året.
Året skålades ut och in på Norra Bantorget där jag dansade loss på Le Bon Palais! Jag gjorde det inte ensam så klart utan med dom två tokarna Filip och Mattias. Mycket trevligt måste jag säga.
 
Året började som vanligt med födelsedag, detta firades i år i Göteborg i mammas nya lägenhet och på en fantastisk Italiensk restaurang med otroligt god mat. Och skumpa så klart.

Sen var det i sann Elaine-anda dags för en superduper-fest för att fira! Hade abonnerat Kleins i Gamla Stan! Uppdrag och rosa dekorationer stod på schemat. Festen blev där med rätt speciell och många tyckte nog att dom dom träffat innan var lite knäppa. I sann Elaine-anda blev det dock lite för mycket för mig och jag minns som vanligt inte precis hur kul det var. Men kul, det var det!
 
Som vanligt inleddes februari med en kick-off med jobbet! Den här gången åkte vi enda ut till Sandhamn och seglarhotellet. En fantastiskt händelserik, mysig och spännande resa. Slagsmål, skador, massa dans, bad&bastu och bästa skämtet som gjorde att en viss medarbetare från Örebro
blev smått galen.
Min vän Danny från dä UK kom och hälsade på. Min nya soffa anlände. Och det blev början på en lång historia. Fick fel produkt som jag sen fick kämpa och bråka med IKEA så det stod härliga till för att lösa. Det löste sig till slut. Till. Slut.
Var på min härliga vän Kristers 30-års fest! Riktigt kul. Brandmännen dök upp då det gick ett brandlarm i lokalen av några isfacklor.
Alla hjärtans dag vart en hyfsat trevlig historia. Jag, Malou, Petra Marklund och sen mysmiddag på vår älskade Kinarestaurang. Helt lagom. Men hoppas på lite mer romantik detta år. hint-hint.
Kärlek stod på schemat även senare när det bara av till Linköping på bröllop! Fina Claes och Johanna blev man och hustru. Fantastiskt vackert! Och hur helgen var mer exakt, kan ni läsa här.

En hel del middagar med sprit och TP fram till på småtimmarna blev det för mig, Dejvid och Alex. Allt för att få tråkiga februari att passera.
Konsert hann vi med också. The Killers spelade i Globen och vi var så klart där, på plats i logen; jag, Dejvid, Alex, Malou och Emma.

Här är det kanske ingen som ens undrar? Självklart började Mars med Melodifestival-final! På plasts på både invigningsfest, repetitioner och efterfesten!
Mitt i melodifestivalen blev det kryssning med Ellen också! På hennes födelsedag spelade nämligen Johnny Logan på våran VINYL-kryssning, så det var inte mer än rätt. Så direkt från båten till melodifestivalens efterfest fick det bli. Men än är man ung ;) 
En vecka senare vart det kryssning igen, den årliga smutskryssningen gick av stapeln!  
Och direkt från den till att fira St Patrick's day vart det! Nu förstår jag inte hur jag orkade allt... vilket
det skulle visa sig att jag inte riktigt gjorde heller... 
Och den sista mars fyllde finaste systerdotter Edvin ett år! Mysigt.
Mars avslutades med påsk och April inleddes med detsamma. En mysig helg på landet tillsammans med familjen. Välbehövligt och mysigt.
Min kollega Veronica fyllde 40 och hon firades på Grand Escalier där det i allmänhet hängdes ganska mycket under just april månad. Våran VD Staffan fyllde jämt han också, hela 50 år!
Dags var det också för att åter igen spendera timmar i IDOL-kön tillsammans med Dejvid. I år kom Linda upp och hälsade på och vi hade sjukt roligt både i kön och tillsammans med vin och vänner på kvällarna.
April fortsatte sen med en av årets absolut bästa händelser; resan till Mallorca med mina fantastiska säljare!
Kom hem; fick besök av underbara Josse, Amanda, min bror och hans vän Adam... det vankades nämligen JUSTIN BIEBER I GLOBEN! TJOHO! En av årets häftigaste konserter måste jag erkänna... hehe...
 Firade valborg med Dejvid, David, Alex och Nick som inte slutade förrän frukost morgonen efter, i solen på Xoko. Myspys.
 
Två år. Hela två år hade i maj passerat sedan Dejvid tog sitt pick och pack och flyttade till Sverige! För att fira hur mycket vi uppskattar att han förgyllt våra liv sedan dess så drog vi ihop en överraskningsfest för honom på karaoke-stället nummer ett; Gröne Jägaren! Succé! (I år blir
firandet desto större, då han i år varit här i tre år och kan bli medborgare!))
Resten av maj var fokus på; Eurovision Song Contest i Malmö!!! Vilken fantastisk upplevelse att få vara med på plats och bakom kulisserna på ett så stort evenemang. Lite som en dröm som blev sann kan man säga.
Tyvärr fick maj ett tråkigt slut, då jag inte mer än hann komma hem från Malmö innan jag fick en kolaps och bröt ihop totalt. Allt festande och jobbande kom i kapp mig. Och allt annat som snurrat i huvudet och bekymrat mig utan att jag tänkt på det tog över. Att inte sova, inte äta ordentligt, utan bara festa och jobba håller inte i längden. Egentligen ganska självklart, men när man hamnar i bubblan så tänker man inte så långt. I tre timmar låg jag på golvet och grät och i tre dagar låg jag i
sängen. Sen vart jag rädd för att gå ut. Och rädd för att dö. Rädd för att mina nära skulle dö... Allt var bara fruktansvärt... Gick tillslut till läkaren som konstaterade ett utmattningssyndrom med tillhörande ångest-attack. Blev sjukskriven tillsvidare och mina föräldrar kidnappade hem mig till Skåne för rehab. Tack än en gång till alla fina vänner som fanns där och stöttade mig under tiden jag var sjuk och kvar i Stockholm. Utan er så hade det varit ett helvete. Ett större helvete.
 
En lugn start på sommaren då jag rehabiliterade mig hemma i Helsingborg. Därför hände det inget anmärkningsvärt just i juni. Mer än att jag bestämde mig för att jag måste göra något drastiskt om jag ska kunna bli ordentligt frisk.
Åkte till Stockholm och firade midsommar på Muskö. Droppade bomben att jag skulle flytta till Göteborg några dagar senare. För att stanna enda tills jag blev helt frisk. Så midsommar blev på något sätt både härlig och melankolisk. Några dagar senare gick flyttlasset. Nytt liv, ny start.
Sjukskrivningen fortsatte.
För att ladda batterierna tryckte jag i mig lite lugnande och satte mig i bilen till Italien ihop med familjen. Två veckors sol och totalt lugn gjorde sitt till och jag mådde för första gången sen i maj. Kom på mig själv med att tänka "just det, det är så här man SKA må". Känslan var härlig och jag kände mig redo för det nya livet i Göteborg.
Läkaren märkte också skillnad och jag började jobba 25%, från kontoret i Göteborg. Blev mottagen med öppna armar. Ja, när folk tillslut kom till kontoret alltså. Var i princip ensam under sommaren. Men det var perfekt för mig.
Innan jag lämnade Stockholm, efter att ha varit uppe hos läkaren, hann jag med årets andra vistelse på fantastiska Muskö. Vågade mig också ut bland folk. Detta för att min skönsjungande bestie Dejvid fick chansen att sjunga på Victorias Schlagershow och det kunde jag bara inte missa! Heja, heja! Han fick även sjunga igen under Pride på schlagershowens 10-års jubileum :)
Andra gången jag vågade mig ut bland folk var under Helsingborgsfestivalen. Denna årliga chans att träffa alla härliga vänner där nere kunde jag bara inte missa. Och som vanligt var det fantastiskt
trevligt, trots att jag själv tog det betydligt lugnare än jag någonsin gjort. Är det något denna nyktra sommar lärt mig, så är det faktiskt att man inte alltid har roligare bara för man dricker ;)
Följde med pappa och tittade på Ulf Lundell. Trevligt. Inte så mycket för att Uffe var bra, utan mer för att det var mysigt att få en helkväll med pappa.
Farmor fyllde 75!
Jag gick på opera!
Jag skrev på min bok!
Jag missade Rockbjörnen för första gången sedan 2007!
Jag åkte till Stockholm och gick till läkaren som lät mig börja jobba ännu lite till. Firade med kräftskiva tillsammans med mina allra finaste vänner
Silvia flyttade till Helsingborg efter ett plötsligt hundförbud på kontoret i Göteborg :( Blev ganska tomt och ensamt kan jag säga.
Jag missade min första Radiogala sedan 2007!
Detta kompenserades dock av att min fina rödhåriga krullis Erik kom ner till Helsingborg och hälsade på! TJOHO! Vi besökte Danmark, gick på rock-a-billy-konsert, hängde backstage, drack shots och bara hade det jättemysigt! Tack till Eva Eastwood för att vi fick hänga med er <3 p="">
Drog till Stockholm på "konferens" med min gosiga avdelning. Sög på bowling. Men ägde på bilbana. Och hade det rätt kul ändå.
Sen knöt jag ihop en liten säck. År 2003 började jag jobba med radio. Då på NRJ, innan dom styrdes av MTG. Jag jobbade på NRJs 10-års fest. Det var konsert på Gröna Lund och efterfest på Spy Bar! Då bestämde jag mig för att det är det här jag vill göra, jag ska jobba på NRJ. Efter några år
utomlands och pluggande på Radioakademin tillhörde plötsligt NRJ MTG och jag fick istället praktik på SBS Radio och The Voice. Inte som jag tänkt, men det visade ju sig vara helt rätt, då detta lett till att jag är där jag är. Och tänka sig, mitt tionde år "inom" radio så hamnade tillslut NRJ och jag på samma plats, då företaget jag valt att jobba på tog över NRJ! Så, vad gjorde jag då i slutet av september som knyter ihop säcken? Jo! Jag festade så klart på NRJs 20-års fest!
Alexander besökte Göteborg. Inte helt frivilligt som man kanske kunde önskat, utan med jobbet. Men han var här i alla fall. Och vi drack öl högst upp i Gothia Towers. Och hade det allmänt trevligt. Mamma, pappa och jag besökte mässan där han jobbade och kollade på alla fina hus man kan
köpa utomlands, då pappa funderat på att köpa hus i Italien. Jag gillar mässor. Man kan proppa handväskan full med onödiga gratis-saker och godis.
Oktobers höjdpunkt var helt klart road trip till Stockholm med min fina Linda! MediaGymnasiet, som vi båda gick på, firade 20 år och jag hade blivit tillfrågad att föreläsa för dom nuvarande eleverna. Vi for i väg och hann precis på minuten i tid till skolan, ungefär som in the old days. Föreläste, blev fotad, intervjuad och drack lite vin. Sen var det fest! Sjukt kul att återse gamla skolkamrater. Martin kom också och nya vänner hittades i fd elever, så kvällen blev lite längre än planerat, men otroligt trevlig! När man minst anar det hittar man någon att klicka med som man aldrig skulle ha träffat annars.
Back to my roots blev det sen, en tripp till Norrköping för att fira en släktings 70-årsdag. Kunde dock inte riktigt hålla mig i skinnet utan spontantdrog till Stockholm på kvällen! Skulle bli en överraskning, men någon kunde inte hålla tyst, så så förvånade blev inte alla, men kul var det i alla fall! Biljard, öl och dans natten lång.
Sen kom stormen... Som inte vart så farlig trots allt.
Gjorde världens godaste hallonmousse-tårta till farsdag! Som tack skjutsade han ut mig i skogen (till Ljungskile) så jag kunde gå på fest. Min vän sedan 12 år tillbaka, Oskar, har en gullig tjej som heter Sofia. Och hon fyllde 25 vilket ju skulle firas. Och det gjordes det på landet utanför Ljungskile i en stor villa. Jisses vilket kalas! Hade fantastiskt roligt trots att det var på vischan. Lyckades tom ta mig hem därifrån nästan helt på egen hand!
Resten av november spenderades mest med bakning. Jisses vad jag fick inspiration. Jag bakade nästan varje dag och allt blev helt fantastiskt bra. Så bra att jag blev tillfrågad att baka till julfesten på jobbet!
Lillebror blev 22! Tycker han kan sluta fylla år nu, om han bli äldre blir ju jag också det, det gillar jag inte ;)
Avslutade november med en tripp till Stockholm för ett sista läkarbesök innan hemflytten. Friskförklarad. Woho. Än en gång fick jag också hänga med krulliga Erik då han var på besök i
Stockholm just samma helg som mig. Champagnefrukost med Emma och Malou, champagne-mys med Alex och Erik och Dejvid. Och så inflyttningsfest hos Malou i Huddinge! Fantastisk lördag.
Allt utom möjligen den fruktansvärda taxituren ut till Huddinge, chauffören sov typ när han körde och saknade taxi-leg. Oops.
 

December började bra. Det första som hände mig i December var att jag blev överraskad med kaffe på sängen. Gillar att bli positivt förvånad ;)
En ny storm besökte västkusten och förstörde en del planer för mig, men lyckades trots allt ta mig till Stockholm och fira min gudmor som fyllde 50 år!
Sen var det fokus på jobb och bakning inför jul och julfest. Mysfaktorn var hög i mitt lilla liv och allt rullade på bra. Firade Lucia med julfest på jobbet där mina bakverk gjorde succé! Festade
till det ordentligt på första gången sen jag kom till Göteborg vilket resulterade i en kanske lite för överförfriskad Elaine. Men en Elaine som hade väldigt kul.
Min fina guddotter Elsa fyllde 2 år och gudmor var så stolt över hur stor och duktig den lilla har blivit. Hon är helt fantastisk. Fick bokstäver i present av mig, då hon älskar dom. Direkt visste hon att E var hennes bokstav och att L var mamma Lindas bokstav. Myspys-dag.
Sen vart det jul (igen!). Moster med kusiner och farmor var med oss och firade. Vart en supermysig, lugn och fridfull julafton med fina, oväntade, paket.
Juldagen 2013, årets andra "hemvändarkväll" med Helsingborgsgänget. Kändes ett tag som att det skulle bli en lugn historia för en gångsskull då det aldrig dykt upp så lite folk... men med en "fd svägerska" som Jessica, som är mer vild än tam så vart det ändå jävligt kul och en helkväll som
slutade tidig morgon precis som det brukar! I'm too old and sick for that shit... Tur man inte festar i Helsingborg för ofta!
Och så var vi framme mina damer och herrar, vid årets sista händelse; nämligen nyår. Nyår i år valde jag att spendera lugnt och stillsamt med familjen och Dejvid. Tur det eftersom jag vid 22-tiden fick en extrem smärta i magen. Satan va ont det gjorde, kort efter att smärtan börjat låg och hulkade i toaletten. Trodde först jag blivit magsjuk, men insåg sen att jag fått i mig hummer under middagen och att det förmodligen var det som gjorde det. Fruktansvärd smärta. Som tur var gick det över och kunde fira tolvslaget någorlunda pigg.
Nu får vi hoppas att ett nyår med spyattack betyder ett bra år :)
Jag ser iaf fram emot 2014, mitt sista år i 20-års åldern!

1 kommentar:

AFA Försäkring sa...

Hej!

Jag jobbar med uppsökande kundtjänst för AFA Försäkring och såg att du skriver att du har varit sjukskriven.

Du kan ha rätt till ersättning från oss om du jobbar på en arbetsplats som har kollektivavtal (och 90% av alla anställda i Sverige täcks av kollektivavtal).

Här kan du läsa mer om vår sjukförsäkring: www.afaforsakring.se/sjukforsakring

Ring oss på 0771-88 00 99 mellan 8-17 på vardagar så kan vi hjälpa dig vidare.

Vill du veta mer om uppsökande kundtjänst och hur vi hittade dig kan du läsa det här:
www.afaforsakring.se/uppsokande_kundtjanst

Vänliga hälsningar
Fredrik
AFA Försäkring