2013/02/22

2012 i bilder och små små ord

När jag började fundera på årsresumén så var allt jag kunde tänka "men alltså 2012 var ändå inte så roligt, det hände typ ingenting". Sen började jag gå igenom alla bilder för att välja ut vilka händelser jag skulle skriva om och plötsligt insåg, vilket fantastiskt år det faktiskt var och att det egentligen hänt hur mycket som helst! Så enjoy; The fabulous life of Elaine 2012 i bilder

Nyår 2011/2012
Ja, nyårsafton gjorde mig inte pepp på det nya året direkt. Fick iofs spendera kvällen med bästa Josse, men bråkade med någon annan över sms hela kvällen och jag kände mig allmänt ensam då jag inte kände en enda person på festen förutom just Josse. Året kunde firats in bättre helt enkelt.

Januari
Mange lite av dominerade Januari månad. Det var ständigt fest hos Mange.

Malou och jag var ute på några episka festkvällar. En kväll slutade i soffan framför JVM på olika håll och en mycket logisk sms-konversation.

Januari avslutades med en fantastisk rosa fest planerad in i minsta detalj på nattklubben Victoria. Tyvärr slutade det ju inte så väl för mig och jag minns knappt någonting av min egen fest. Jag vaknade upp dagen efter och min enda tanke var "kul att ha spenderat så mycket pengar och tid på en fest som jag inte ens minns" Ah well. Alla hade trevligt och jag är ändå nöjd :)

Februari
Februari inleddes på bästa vis, med att lämna landet! Kick Off med fantastiska SBS Radio gjorde att det bar av till Barcelona. En resa jag sent ska glömma av många anledningar. Händelserikt som sig bör. Riktigt minne för livet.

Februari fortsatte i festens tecken då jag och Sofi hade en del crazy nights out. Bl.a. en som slutade med att min spis aldrig kommer bli sig lik och att ordet "ostbåge" ständigt kommer betyda något annat.

Mars
 
Mars började med att vi firade att Malou blivit 25 till havs! Kryssning med hela gänget!

 
Sen var det dags för fjärde året på Melodifestivalens välkomstfest i Stadshuset. Jag och min ständiga vapendragare på denna fest, Erik, hade trevligt. Jag fick stifta bekantskap med David Lindgren, se Dead By April utan tröjor och kramas med Sean Banan.

Två dagar senare; dags att klä sig i paljetter, efter att ha firat Loreens seger med skumpa! Melodifestivalens efterfest here we come!

 
Efter-efterfesten vart för vår del runt 3 på natten i en telefonkiosk med varsin korv ;)

Den 9:e mars fick min gymnasiekompis Sebbe och min Radio Båstad-kompis Frida lilla Julie. En fantastisk liten tös.

St Patrick's Day firades så klart med Ellen och Viktor. Ellen dök upp trots att hon var hög-gravid! Här sviker vi inga traditioner inte!

Och bara ett litet tag senare, den 30:e mars, kom han ut! Min "systerson" Edvin gjorde entré i världen på tok för tidigt! Och självklart när jag lämnade stan för några dagar! Jag kommer aldrig att förlåta honom för det ;)

April
Blev en erfarenhet rikare i april då mina kära kollegor lurade med mig på en riktigt hård konsert. Det var rockkonsert sa dom. Vilken typ av rock undrade jag och fick till svar att det inte var så farligt. Jag möttes av dödsmetall och var helt chockad. Men efter några öl och en autograf på tutten senare var jag ändå ganska nöjd som ni ser. Och nu har jag testat det och behöver inte göra det igen ;)

Höll fast vid rocktemat och åkte på Rockklassiker-kryssning med kollegorna och Dejvid. Och ananasen Glenn. Och så Batman förstås. Men det är en historia för sig ;)

Valborg spenderades med Erik. På Solstugan och på en långpromenad med öl-picknick. 
Avslutades med fest natten lång, of course!

Maj
Maj började med en resa till Göteborg och dop för min guddotter Elsa. Mäktig känsla att bli gudmor och att få vara med på ett dop på det sättet. Kärlek.

Maj var också månaden då min fina farmor råkade mycket illa ut och jag fick fara till Helsingborg i all hast för att hälsa på henne på sjukhuset. Hon klarade sig på håret med livet i behåll. Det tackar vi för.
Och det gav mig också en av dom roligaste och mest minnesvärda festkvällarna på året. Rosévin och cupcakes i hamnen klockan två på natten med härliga människor. Och fick också bevittna början på kärlekshistorien mellan två fina vänner ;)

 
Prinsessan Estelle döptes och det levererades en fin tårta till mig på jobbet i hennes ära ;)

Struntade i Eurovision Song Contest och satte mig istället på tåget till Örebro med bl.a. Hanna!

I Örebro bor ju bästa Oskar och Sofia så passade på att hänga med dom (läs: snylta sovplats hos ;)), då man inte allt för ofta har vägarna förbi Örebro liksom...

Men den verkliga anledningen till besöket i Örebro var ju så klart Metallsvenskan. En rockfestival signerad Rockklassiker. Jag gjorde allt för att smälta in. Tycker jag klarade mig rätt bra ;)

Kom hem och firade Loreen på Hötorget! Heja duktiga Loreen! Euphoria!

Juni
Min lilla Anna kom till Stockholm för att gå på årets Skrattstock (och för att träffa Nisse, det kan vi erkänna nu :p). Som inte blev så himla fylld med skratt utan mest blev blöt och kall. Då jag självklart lyckades gå vilse på Långholmen på vägen dit också. Kallaste juni-dagen på 50 år. 4000 som inte startade i marathon. Och ungefär 0-gradigt på Västerbron. I say no more.

Värmen kom dock tack och lov och den var så välkommen. Tog med mig pappa till Mix Megapols VIP-loge på Scandinavian Masters på Bro Hof slott. Där solades det, tittades på golf och dracks öl i dagarna två. Lovely.

Min kusin Cissi har tydligen blivit så gammal att hon tog studenten! Helt ofattbart! Men fin var hon och kul var det. Jag hade laddat vattenpistolen med skumpa och Reinfeldts var på plats på Östra. En fin dag.

Hade också ett mycket lyckat garden party för att välkomna sommaren riktigt ordentligt!

Mindre lyckat med juni var fotbolls EM... vi tittade med stil på samtliga matcher, men vad hjälpte det när Sverige "hade så otroligt mycket otur"! Hoppas på bättre tur i VM nästa år.

Chefen tog ut oss på en trevlig after work på Loopen en trevlig junikväll.

Jag var på Summerburst! Jag var lycklig, ja rent av euforisk under David Guettas spelning. Tror jag försvann i någon form av trans där och kände mig lyckligast i hela världen. Kommer definitivt besöka även nästa års Summerburst i tanke på känslan det gav mig.

 
SEMESTER!!! 
Jo då, i juni började min första riktiga semester någonsin! Fyra veckor ledigt!

Semestern började med en resa till Dublin på självaste midsommarafton. Jag, mamma och pappa åkte över för att se Westlifes Farewell Concert med 84 997 andra personer på Croke Park. Vilken fantastiskt upplevelse. Fick även återse en väldigt speciell man på den här resan, den historien får ett helt eget inlägg vid ett senare tillfälle :)

Juli
Jag njöt av varma sommarkvällar på bryggan med öl och trevligt sällskap.

Jag passade även på att festa med goda vänner tills 5 på morgonen i Helsingborg.

Till slut lämnades Skåne för landet. På Väddö trivs alla!

Speciellt jag när jag får dricka champagne i jacuzzin ;) Denna semesterfirare gick all in!

Dags för mitt andra dop detta år. Ellen och Viktors Edvin döptes och Hedvig och Dejvid sjöng alla till tårar. Speciellt mig och Ellen tror jag. En underbar dag.

Resten av juli bestod mest av att dricka massa god öl, kolla OS och njuta av sommaren och värmen.

Augusti
Upptäckte ett nytt litet smultronställe i Hornstull. Taket. Ett ställe jag gillade så mycket att jag bokade in vår sommarfest med SBS Radio där!

Blev lurad på en miniresa med Oskar. "Du ska med på fest på landet." Jag satte mig och Silvia på pendeln och hoppades på det bästa...

Hamnade på Muskö på ett helt fantastiskt ställe där jag började med att tro att gäststugan var själva huset, ja ni kan ju då förstå själva vilket ställe man hamnat på... Ja, gäststugan är den på bilden här.
Lekar, grillning, bastu, bad, trevliga människor, trevliga händelser och riktigt mysigt. 
Ångrar inte en sekund att jag följde med.

Hade under sommaren hjälpt till att arrangera SBS Radios sommarfest 2012. Det blev, som tidigare nämnt, på Taket i Hornstull. Vi gjorde ett fantastiskt jobb jag, Sara och Hanna. Succé. Jag är så jäkla nöjd med allting.

The Voice DJ Bash i Kungsträdgården sände sin konsert live i radion och därför fick jag stå i studion och dra i spakarna. Tillhörande efterfest på Café Opera of course, som jag och Malou besökte med stil.

Min härliga kollega Pelle fyllde 40! Det firades på Solstugan i solen :)

Dags för mitt femte Rockbjörnen! Sen 2007 har det vart en tradition att jag går på galan och så även i år. I år var det för andra året i rad på Gröna Lund och även detta år ingick fria åk. Något jag och min nyfunna vän Cissi utnyttjade i bl.a. Flygande Mattan! En galen kväll. Riktigt galen.

Lady Gaga kom till Sverige med sin musikal/konsert och jag var på plats i Globen för att bevaka spektaklet. För det var precis vad det var, ett spektakel.

September
Åkte till någonstans utanför Oskarshamn, kallat Gässhult. Konferens med mina härliga säljare i region Sydost. Man vet att man festade på bra när man senare fick mail med skäll på hur mycket för mycket alkohol vi gjorde av med ;) Det är min region det!

Kristallen 2012. Maria, jag och Madde besökte galan med tillhörande efterfest och det enda fotot vi lyckades ta var ett där vi... eh.. gjorde det här på toa.

I September fick jag en sambo. Och med sambon kom kompisen Nathan. Welcome Nathan. Nathan kom från Australien och blev en mycket god vän.

Tog med mig dessa två på bästaste Erik Linders releasefest på Café Opera. Fantastisk kille och en fantastisk kväll. Tack Erik :)

September var en busy månad. Några dagar senare bar det av mot Väddö och landet för party!

Där intog vi självklart jacuzzin på småtimmarna, även om det var liiite kallt! Om ni tittar på Nisse så förstår ni hur kallt det var, dom andra lyckas hålla minen ganska bra :p

Den årliga radiogalan gick av stapeln på Tyrol. Jag och Pintus poseade på röda mattan. Sen festade jag bort hela handväskan med mobil, pengar och allting. Skål. Men det gick ändå rätt bra för mig. Fick tillbaka alltihop redan nästa dag! Tack för det!

En vecka senare var det dags igen, ut på dom sju haven för 23 timmar fest med Radio 107,5. Här är jag, Bea och Sara på väg till båten.

Oktober
Oktober invigdes med en girls night out. Jag och Ellen skulle festa till det. Var på Rosa Bandet-mingel bl.a. Men hon är småbarns mamma och jag hade jobbat hårt, så så mycket fest blev det inte. Men väldigt trevligt då vi inte riktigt vart ute själva sen Edvin kom.

Kanelbullens dag gick i år ihop med rosa bandet och därför fick jag rosa kanelbullar :D

Sambon fyllde år och vi överraskade med champagne och tårta!!! Han vart glad trots "fel" ålder på tårtan ;)

Jag blev post-it attackerad på jobbet efter att ha varit sjuk några dagar...

Blev bjuden som VIP-gäst på X Factor Sverige :)

Gjorde Oskar och Sofia (ja, dom i Örebro) lyckligast i världen genom att boka logen till Walking With Dinousaurs! Det var faktiskt riktigt roligt.

November
Blev i början av november åter igen bjuden till X Factor-studion, den här gången ihop med ONE DIRECTION! Det var jag och typ 293838 fjortonåriga tjejer. Men det var det värt! ;)

Fick besöka Friends Arena ganska så snart efter invigningen vilket var mäktigt. Vilken arena! Mycket imponerande. Var där för årets omgång av Ladie's Night. Uggla dominerade totalt.

Hade fest. Hängde med dom här två pojkarna och demon-hunden.

Vi avslutade november med det som skulle bli en mini weekend i Warszawa, men som slutade med fem dagar där! Hemflyget inställt och flyg nästkommande dag fullbokat. Det var bara att glatt stanna kvar. Men är mycket positivt överraskad av Warszawa ändå och kommer nog åka tillbaka. Mer om resan kommer säkerligen i senare inlägg.

December
December kom med all sin glans. Jag som älskar julen var superglad!

Drog till Köpenhamn och Helsingborg på konferens-resa och studiebesök på SBS i Danmark. Viss åt frukost kl 06, jag körde fruktsallad och Irish coffee ;)

Fick sms från sambo när jag var borta "nu har du fått lite mat till hunden levererat"... Lite var det ja.

Den 15 december 2011 fick jag det glädjande beskedet att min guddotter kommit till världen. Och den 15 december 2012 grattade jag henne på 1 års dagen den lilla guldklimpen :)

Julfest med SBS Radio. I fjärilshuset. Här laddar jag och kollegan Martin! Tyvärr tog jag typ inte en enda bild på hela den festen.

Dags för jul! Dagen innan åkte vi traditional trip to Helsingör. David gjorde sin andra jul i Helsingborg och kusinerna och moster From var även med i år. På bilden Cissi, David och min lillebror Fredrik :) 

Julafton!
Den årliga bilden framför julgranen! Men Lillebror börjar bli så lång nu så att man knappt ser granen. Större gran eller tvinga honom att sitta ner på bilden nästa år...

Årliga juldagsfirandets största händelse var att se Dejvid och Martin bredvid varandra. Och jag hade med mig shots att bjuda på. Det jag inte tänkte på var att om man bjuder på shots, så måste man ofta ta shot med den man bjuder. Så juldagen vart mest som bilden ovan. Suddigt och galet. Men jag hade jävligt roligt. Och fick en härlig härlig uppenbarelse när jag gick hem. Också något för ett eget inlägg :)

Nyår 2012/2013
Jag bestämde mig för att låta ödet avgöra lite vad jag skulle hitta på på nyår. Så planerade ingenting. Det slutade så här. I dimman på Le Bon Palais med Mattias och Filip.
Ett mycket bättre nyår än förra gången. Detta året var bara ren lycka och jag såg fram emot 2013 och allt spännande som väntar... och som redan hunnit hända också i tanke på hur sent detta inlägg kommer ;)

Lämnar er med årets vision







































Inga kommentarer: